piątek, 30 sierpnia 2013

Domowy chleb tostowy

Zrobiło się kulinarnie...



Składniki :

760 g mąki pszennej
40 g drożdży
2 łyżeczki soli
1 łyżka miodu płynnego
1 jajko
3 łyżki oleju
150 ml mleka
250 ml wody


Drożdże rozrabiamy tradycyjnie z letnim mlekiem, łyżeczką cukru i mąki, zostawiamy do wyrośnięcia. Do miski wsypujemy suche, a następnie mokre składniki, wlewamy wyrośnięte drożdże, wyrabiamy ciasto i pozostawiamy do wyrośnięcia. Podłużną blaszkę smarujemy margaryną, posypujemy bułką tartą i wykładamy ciasto, znów pozostawiamy do wyrośnięcia, a następnie wkładamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i pieczemy ok. 40 minut.


A włosy jak wypadały, tak wypadają... :(

9 komentarzy:

  1. Ten chleb wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo koniecznie musze wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam do kulinarii się nie nadaję ale uwielbiam jak moja mama upiecze domowy chleb mniam <3

    Obserwuję :)
    NI6HTM4RE.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego jeszcze na moim stole nie było :D
    Moja babcia piecze domowy chleb i na prawdę jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś też upiekłam chlebek i muszę powiedzieć nieskromnie, że był pyszny :D muszę spróbować wg Twojego przepisu ;)
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam w wolnej chwili do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. i dobrze, że zrobiło się kulinarnie :-) Twój przepis na placki z cukinią jest genialny - placki przepyszne :-)) w tym tygodniu biorę się za chleby :)

    a tak przy okazji - Uprzejmie informuję Cię że zostałaś nominowana przeze mnie do LBA. Więcej informacji u mnie:

    pozdrawiam ciepło,

    http://siokoskokoslife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chlebek wygląda bardzo pysznie :)
    Szkoda, że ja nie potrafię zrobić takiego...

    OdpowiedzUsuń
  8. om nom nom - też piekłam tostowy - domowy wychodzi najlepszy! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie no uwielbiam taki chlebek własnej roboty jeszcze ciepły z masełkiem i kubkiem kakao :) mniam...

    OdpowiedzUsuń